Waktu Solat Hari Ini

Selasa, Mei 20, 2008

Hujan oh hujan

Pagi ini hujan turun begitu lebat ditengahan jalan menuju ke IPKT. Biasanya aku menaiki motosikal setiap hari ke IPKT. Hari ini jangkaan aku tepat kerana menaiki kereta, kalau tidak mesti badan aku basah kuyup. Cuaca kat rumah aku masih baik, tapi hati ini tergerak untuk menaiki kereta. Nasib baik... kalau tak, tak tahu nak cakap.

Walaupun begitu, perjalanan tidak lancar kerana keadaan jalan yang sesak disebabkan hujan yang lebat menyebabkan kenderaan bergerak perlahan. Tapi yang penting perjalanan aku menuju ke maktab selamat sampai untuk menimba ilmu, walaupun terlewat sedikit.

Awal pagi tadi sahabat aku, Mawie ada ajak naiki kereta dia. Tapi aku tak sempat kerana belum bersiap lagi. Terima kasih kerana sudi menjemput aku naik sekali. Lain kali saja aku tumpang keretamu.

Walaupun hujan turun pagi ini, ia merupakan rahmat kerana setiap kejadian ada sebab musababnya. Pada pandangan aku, amat baik kerana dah banyak hari kita kepanasan. Bagi peluang sikit kat tanah nak mandi.

Tiada ulasan: